Facebook ukázal nové nástroje proti ovlivňování voleb

Facebook ukázal nové nástroje proti ovlivňování voleb

Vzpomínáte si na prvotní velký skandál společnosti Facebook, který se týkal údajného ovlivňování prezidentských amerických voleb? Tento skandál snad nikdy nepadne v zapomnění a společnost Facebook ho bude mít stále na talíři. Tomu chce ostatně společnost předcházet, a tak se rozhodla odtajnit své nové nástroje, které mají pomáhat proti ovlivňování voleb. Facebook už zkrátka nechce zažít druhý podobný skandál podobající se loňskému skandálu spojeným s ochranou údajů.  

Aby společnost Facebook získala uživatele na svou stranu, odtajnila proto několik nástrojů, které mají předcházet loňskému skandálu. Nástroje mají zabránit jakýmkoli politickým online zásahům do volebních procesů v Evropě. K odtajnění kroku došlo při setkání viceprezidenta Facebooku a eurokomisařky Věry Jourové.  

I když zatím svět neví, o jaké konkrétní nástroje se bude jednat, mají se světu ukázat během letošního března. Podle dostupných údajů a informací by měly pomoct zvýšit transparentnost politické reklamy na Facebooku.  

Politické reklamy budou muset splnit různá opatření 

Co však prozrazeno bylo, je to, že politické reklamy na Facebooku mají podle všeho procházet celou řadou přísných opatření. Reklama bude muset být schválená, bude muset být jasně označená (reklamy musí mít jasného plátce a musí se u nich vědět, kdo za ně nese zodpovědnost).  

Politické reklamy budou následovně uložené na Facebooku po dobu sedmi let, společně s nimi budou k dispozici také podrobnosti týkající se dosahu i údajů kupců reklamy.  

Evropská unie tlačí na sociální sítě 

Samozřejmě opatření týkající se voleb nejsou jedinou novinkou. Evropská unie tlačí i na jiné online platformy, aby bojovaly proti šíření takzvaných fake news, které mají vliv na volby v Evropské unii, a aby zároveň braly v potaz ochranu osobních údajů.  

Další články